2011. március 1., kedd

Hogy is kezdjem...?

Kedves Látogató!

Fotózni tanulok. :D
Szeretek fotózni tanulni...szeretek fotózni! :D

Másfél évvel ezelőtt vettem a fényképezőgépemet először a kezembe a kis, Ostrom utcai üzletben...izgatott voltam és bizonytalan.

Aztán elkészült az első kép Petiről...elégedett voltam vele...majd észrevettem, hogy a férjem bőre halovány kéknek látszik képen, és ettől még bizonytalanabb lettem, mert rájöttem arra, amit már a kezdetektől sejtettem, hogy nagy fába vágtam a fejszémet!

Majd alig másfél hónappal a fényképezőgép megvásárlása után elmentem egy esküvőre, ahol megint fotóztam...az eredmény rémes volt. Elkeseredtem...

Az első csalódások után aztán összeszedtem magam és elkezdtem megtanulni az alapokat, olvasgattam a gépem használati útmutatóját, Scott Kelby könyveit...és próbáltam felfogni, hogy mi az az ISO, mi a fehéregyensúly (ekkor jöttem rá, hogy miért lett kék Peti bőre a képen), mi az a záridő...és egyáltalán miért kell nekem mindezzel foglalkoznom. :)

Teltek a hónapok...hol kevesebb, hol több időt volt alkalmam fotózni, de általában csak Petit fényképeztem, mert a családom és a baráti köröm tagjai nem osztották a lelkesedésemet, konkrétan nagyon nem szeretik, ha fotózom őket...

...míg nem az egyik kolléganőm, Hajni bejelentette a munkahelyen, hogy kisbabát (pontosabban babákat) vár . :D Vettem a bátorságot és felkértem őt arra, hogy legyen a modellem...aztán a fotózásból két fotózás lett, majd megszületett Fruzsina és Bence...és egyszer csak azon kaptam magam, hogy elkezdtem látni az összefüggést fényképezőgépem kijelzőjén szereplő sok-sok szám és érték között... :) No persze most is sokszor előfordul még, hogy a gépem megtréfál, és olyat exponál, amit sehogy se tudok mire vélni, de ez már nem keserít el, mert tudom, hogy előbb vagy utóbb megfejtem őt... :)

Ekkor már biztosan tudtam, hogy szeretnék megtanulni fotózni, viszont abban is biztos voltam, hogy ehhez sok-sok gyakorlás kell, így megkerestem egy általam gyakran látogatott internetes fórum Kismamáit, Anyukáit, hogy engedjék meg, hogy a gyermekeiket lefotózzam...és megengedték... így készült el a sorozatom Nóriról és Liliről... :D

Úgy tervezem, hogy valamennyi eddigi és jövőbeli - és persze vállalható - fotósorozatomról feltöltök egy kis válogatást, remélve, hogy a tanácsaitok, kritikáitok és észrevételeitek által fejlődhetek...és talán örömötöket is lelitek a képek nézegetésében!

Tekintve, hogy időközben Peti is kedvet kapott a fényképezéshez, és kiváló ízléssel, valamint érzékkel elkészítette első sorozatait rólam és a téli Balatonról, úgy döntöttünk, hogy közösen fogjuk szerkeszteni a blogot, bár szerintem, én leszek a szorgalmasabb... :D  Fogadjátok szeretettel az ő képeit is!

Kívánok, kívánunk Mindenkinek kellemes időtöltést!

Dóri és Peti

Ui.: Nem fogok mindig ilyen sokat írni, ezt megígérem, de így első alkalommal mindez kikívánkozott belőlem..

És végezetül íme egy-egy kép Petiről és rólam:

3 megjegyzés:

Boroka írta...

Szia Dori!
Juj, nagyon orulok, hogy belevagtal a blogolasba. En meg csak fontolgatom a dolgot.
Most mondta Bori a W-n, hogy blogot inditottal es szaladtam is nezni. Nagyon szuper lett es a kepek is egyre szuperebbek.
Biztos lehetsz benne, hogy rendszeres olvasod leszek. :)

Helga írta...

Nagyon örülök, hogy végre megszületett ez a blog! Sok sikert, én biztos állandó olvasótok leszek! :)

Ági írta...

Szia Dóri!
Most találtam rá a blogodra, Dóri!!:))
Ó, nagyon jó látni a W-s lányok képeit és édes babáikat! :) A fotóid pedig nagyon tetszenek! Ügyes vagy, gratu és csak így tovább! :)

e-agi